Upaya Peningkatan Budaya Kerja Yang Akuntabel dan Transparan di PT FJM

Lukiyana Lukiyana, Bagas Kautsar Azizal Putra, Bobby Reza

Abstract


The Internship Program is a means for students to develop their competencies. Under the guidance of lecturers and supervisors at the internship location, lecturers and students work together to implement a good work culture. In the internship activities at PT FJM, the work culture implemented includes an accountable work culture and a transparent work culture. Through the internship program that has been prepared by lecturers and students, all accountable and transparent indicators are practiced in internship activities. The implementation of internship tasks that prioritize an accountable and transparent culture is expected to have a positive impact on the Company where the internship is held. The internship is carried out in the finance division to find out the financial processes that occur in the company. This internship program uses the project-based learning method, which is a project-based learning method that will be guided by the supervising lecturer and internship supervisor from the company.

Keywords


Finance, Internship, Accountable, Transparent

Full Text:

PDF

References


Andayani, S., Zitri, I., & Darmansyah, D. (2024). Pengaruh akuntabilitas dan transparansi dana desa terhadap tingkat kepercayaan masyarakat di kelurahan Punia Mataram. Journal Law and Government, 2(1), 8–19.

Goo, E. E. K., & Sanda, E. M. (2022). Analisis Pelaksanaan Tata Kelola Rencana Strategis, Akuntabilitas Dan Transparansi Dana Desa Terhadap Pengelolaan Keuangan Desa (Studi di Desa Magepanda Kecamatan Magepanda). Accounting UNIPA-Jurnal Akuntansi, 1(1).

Kusumandari, R. (2023). Kecemasan menghadapi dunia kerja pada mahasiswa yang akan lulus kuliah: Adakah peran kepercayaan diri? INNER: Journal of Psychological Research, 2(4), 862–869.

Nathadiharja, S. S., Diansyah, D., & Tambun, S. (2024). Pengembangan UMKM Di Desa Pantai Bhakti Muara Gembong, Bekasi Melalui Kreativitas dan Inovasi. Jurnal Pemberdayaan Nusantara, 4(2), 76-89.

Perayani, K., & Rasna, I. W. (2022). Pembelajaran keterampilan menyimak dengan menggunakan media podcast berbasis model pembelajaran Project Based Learning (PjBL). Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Bahasa Indonesia, 11(1), 108–117.

Subu, D., & Tambun, S. (2024). Moderasi Growth Mindset Atas Pengaruh Literasi Akuntansi Dan Literasi Perpajakan Terhadap Minat Menjadi Konsultan Pajak. Media Akuntansi Perpajakan, 9(1), 12–27.

Sitorus, R. R., & Tambun, S. (2023). Pelatihan Aplikasi Smart PLS untuk Riset Akuntansi bagi Ikatan Akuntan Indonesia (IAI) Wilayah Sumatera Utara. Jurnal Pengabdian UNDIKMA, 4(1), 18-26.

Tambun, S., & Sitorus, R. R. (2023). Pelatihan Aplikasi NVivo untuk Riset Kualitatif Bidang Akuntansi kepada Para Peneliti di Universitas Dhyana Pura. Joong-Ki: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(1), 129-138.

Tambun, S., Yahya, M. H., & Lukiyana, L. (2024). Pengaruh Literasi Akuntansi dan Literasi Keuangan Terhadap Perilaku Keuangan dengan Pengendalian Diri Sebagai Pemoderasi. Media Akuntansi Perpajakan, 9(2), 97–110.

Yunita, Y., & Tambun, S. (2024). Pengaruh Earnings Management dan Derivatif Keuangan Terhadap Tax Avoidance Dengan GCG Sebagai Pemoderasi. Jurnal Akuntansi Manajerial (Managerial Accounting Journal), 9(1), 51–66.




DOI: https://doi.org/10.52447/jpn.v5i1.8272

Refbacks

  • There are currently no refbacks.